Unalmas DTP

 2009.12.13. 09:51

Mi érdekes marad szakmánkban, ha túllépünk az első újságban, poszteren látott saját munkáink felett érzett euforiánkon? Hogy fog minket előre hajtani a lelkesedés, amikor már minden típusú anyagot készítettünk? Mi ad nekünk pluszt a következő szíváshoz, ha tudjuk, hogy az újabb éjszakázás után sem fogjuk megváltani, jobbá tenni a világot és még fizetésemelést sem kapunk?! Mi ad erőt a reggeli felkeléshez, ha tudjuk, hogy megint nem fogunk óriásit alkotni, ami képes megmaradni az emberek emlékezetében?

Első évek folyamatos tanulása, tapasztalása és rengeteg újdonsága után szakmám fénye megfakult szememben. Élvezetes volt anno a villamos ablakából látni a saját kezem által összerakott és leadott billboardokat. Aztán megszoktam. Odabent részt vehettem nagy kampányok készítésében. Jó volt, mert tanultam és fontos voltam. Idővel rájöttem, hogy csak csavar voltam a gépezetben: pótolható. Megtanultam, hogy az ügynökségen nem az operátorok a Janik: minden a fejünk felett dől el, a kudarcért és a sikerért is mások "dolgoznak" meg! Mi csak a szalag mellett álló munkások vagyunk.

Megtanultam, hogy energiáimat, újító kedvemet kizárólag az alkalmazások kezelésében és összeválogatásában éljem ki. Aztán elfogyott az Adobe termékek először kimeríthetetlen tűnő szolgáltatás-listája és elfogytak a gondolkodást igénylő elvárások is.

Majd jöttek a retusálások. Kreatív is, gondolkodást és szemet is igénylő, változatos. Marha jó volt külön világokat alkotni, nem létező tárgyakat előállítani, megszépíteni embereket. Eljutottam ott is addig, amíg rajztudás és tehetség nélkül el lehet. 

Már csak egy kérdés foglalkoztat: van még szakmánkon belül kihívás? Be fog tudni újítani a DTP? Vagy egy beállt-leállt szakma mammutjai vagyunk, akik hamarosan kihalnak, mert mindenki képes lesz a saját maga nyomtatványait előállítani pár kattintással hasonlóan a weboldalakon keresztül összerakható névjegyekkel, pecsétekkel, borítékokkal? Egyszerűsödnek és az általános művelség részeivé válnak a DTP programok, mi pedig mehetünk a levesbe? Avagy apró lépések és újítások helyett végre lép egy nagyot az Adobe és letesz olyat az új CS5-ben, amivel megint ad nekünk, a szakmának olyan sok újdonságot, amit érdemes lesz megtanulni, amivel megújjul vizuális környezetünk?

A bejegyzés trackback címe:

https://dtpszakszerv.blog.hu/api/trackback/id/tr541591649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása